Namnet Tarsius kommer från det latinska ordet för spökapa – en liten, nattaktiv primat som kännetecknas av sina ovanligt stora ögon och imponerande anpassningsförmåga. Det finns idag ett tiotal arter inom släktet, alla hotade i det vilda och hemmahörande i tropiska miljöer på Filippinerna, Indonesien, Malaysia och Brunei.

Vad har då detta fascinerande djur med vårt företag att göra?

Precis som spökapan är anpassning ett nyckelord för oss. I en ständigt föränderlig marknad gäller det att vara lyhörd, flexibel och alltid på jakt efter nya möjligheter. Vi strävar efter att förstå vad kunderna behöver – ibland innan de själva vet om det – och agera snabbt på förändringar och trender.

Spökapans stora ögon, utvecklade för att kunna se i mörker, är för oss en symbol för insikt och vision. Att kunna upptäcka affärsidéer där andra inte ser något. Att hitta potential där marknaden tidigare varit outnyttjad. Det är den typen av affärstänk som vi på Tarsius AB inspireras av varje dag.

Dessutom – om du tittar noga på vår logotyp – ser du att spökapan stolt sitter på den första bokstaven i vårt namn. Det är både en hyllning till dess egenskaper och en symbol för vårt sätt att driva affärer: nyfiket, fokuserat och alltid redo att ta nästa kliv.